Новини

Узагальнення про результати розгляду звернень громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 9 місяців 2022 року в порівнянні з результатами за 9 місяців 2021 року

Узагальнення про результати розгляду звернень громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 9 місяців 2022 року в порівнянні з результатами за 9 місяців 2021 року
Внаслідок проведеного аналізу стану роботи зі зверненнями громадян встановлено, що на розгляд до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2022 року надійшло 2532 письмових звернення громадян (1644 заяви, 888 скарг), тоді як за аналогічний період 2021 року надійшло 2994 звернення громадян (2177 заяв, 815 скарг, 2 пропозиції). 
 
Таким чином, протягом 9 місяців 2022 року надійшло на 462 звернення менше, ніж за аналогічний період 2021 року. 
 
З Міністерства юстиції України протягом 9 місяців 2022 року надійшло 1009 письмових звернень, що на 420 звернення більше, ніж за аналогічний період 2021 року (589 звернень). Так, до Хмельницької області з МЮУ було направлено на розгляд 95 звернень, до Вінницької — 138 звернень, до Житомирської — 776 звернень.
 
З державної установи «Урядовий контактний центр» (УГЛ) протягом 9 місяців 2022 року отримано 872 звернення громадян, що на 807 звернень менше, ніж за аналогічний період 2021 року (1679 звернень). Зокрема, до Хмельницької області надійшло 166 звернень, до Вінницької — 287 звернень, до Житомирської — 419 звернень.
 
З інших органів влади протягом 9 місяців 2022 року надійшло 45 звернень громадян, що на 82 звернення менше, ніж за аналогічний період 2021 року (127 звернень).
 
З питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2022 року надійшло 2284 звернення (1461 заява, 823 скарги), тоді як за аналогічний період 2021 року надійшло 2464 звернення (1797 заяв, 667 скарг). 
 
Так, у розрізі областей Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), кількість звернень громадян стосовно виконання рішень судів, що перебувають на виконанні у Хмельницькій, Вінницькій та Житомирській областях виглядає таким чином:
— у Хмельницькій області — 310 звернень громадян (198 заяв, 112 скарг). Протягом 9 місяців 2021 року — 598 звернень громадян (411 заяв, 187 скарг);
— у Вінницькій області — 509 звернень громадян (403 заяви, 106 скарг). Протягом 9 місяців 2021 року — 922 звернення громадян (755 заяв, 167 скарг);
— у Житомирській області — 1465 звернень громадян (860 заяв, 605 скарг). Протягом 9 місяців 2021 року — 944 звернення громадян (631 заява, 313 скарг).
   
Переважна більшість звернень, які надійшли з питань діяльності державної виконавчої служби, стосуються виконання рішень судів про стягнення аліментів. Також значна кількість звернень надходить з приводу стягнення коштів.
 
При виконанні рішень судів про стягнення коштів з фізичних осіб виникають складнощі, пов’язані з тим, що боржники в більшості випадків не працюють, майно, на яке можливо звернути стягнення — відсутнє. 
 
Надходять звернення від пенсіонерів, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у зв’язку з невиконанням рішень судів органами Пенсійного фонду України та управліннями соціального захисту  населення в частині здійснення  виплат коштів  категоріям «діти війни», особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших соціальних виплат. 
   
Також, надходять звернення громадян щодо виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 440, якою затверджено Порядок погашення заборгованості за рішеннями судів, виконання яких гарантується державою.
 
Певна кількість звернень громадян стосується оскарження рішень або дій державних виконавців.
   
До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2022 року надійшло 94 повторних звернення (у Хмельницькій області — 5 звернень, у Вінницькій області — 4 звернення; у Житомирській області — 85 звернень) з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, за аналогічний період 2021 року — 153 повторних звернення (у Хмельницькій області — 19; у Вінницькій області — 18; у Житомирській області — 116).  
 
Шляхом узагальнення зроблено висновок, що основними причинами надходження повторних звернень громадян з питань виконання рішень судів є непогодження заявників з прийнятими за наслідками розгляду їх звернень рішеннями та нерозуміння заявниками положень чинного законодавства, об’єктивна неможливість виконання державними виконавцями рішень судів через відсутність у боржників майна, на яке можливо звернути стягнення, та їх непрацевлаштованість.
 
Як вбачається зі змісту отриманих звернень, значна їх частина  надсилається громадянами після отримання відповідних роз’яснень та детальної інформації про хід виконавчого провадження, заявники, як правило, звертаються з тими ж питаннями повторно, надсилають аналогічні за змістом звернення через інші органи державної влади.
 
При розгляді повторних звернень громадян вивчаються причини надходження повторних звернень, вживаються заходи щодо поновлення прав та законних інтересів заявників.
 
За результатами розгляду звернень громадян з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, протягом 9 місяців 2022 року обґрунтованими звернення не визнавались. За аналогічний період 2021 року обґрунтованими було визнано 2 звернення (у Хмельницькій області — 1; у Житомирській області — 1).
 
Управліннями забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій, Вінницькій та Житомирській областях вживаються заходи щодо своєчасного, всебічного розгляду звернень громадян та вирішення по суті  порушених у зверненнях питань.
 
Відповіді на звернення надаються з дотриманням термінів, передбачених Законом України «Про звернення громадян». У випадках, коли звернення не може бути вирішене по суті в межах встановленого строку, заявникові надається попередня відповідь та  після проведення додаткової перевірки надається остаточна відповідь.
 
Стан розгляду звернень громадян розглядається на оперативних нарадах управлінь примусового виконання рішень Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), систематично звертається увага на посилення контролю щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» в частині своєчасності та повноти надання відповідей на звернення громадян. 
 
З питань організації роботи нотаріату протягом 9 місяців 2022 року на розгляд надійшло 117 звернень громадян, з них: 78 заяв, 39 скарг, що на 138 звернень менше, ніж протягом 9 місяців 2021 року  — 255 звернень: 169 заяв, 85 скарг, 1 пропозиція. 
У розрізі областей Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), кількість звернень громадян стосовно організації роботи нотаріату виглядає таким чином:
— у Хмельницькій області — 35 звернень громадян (18 заяв, 17 скарг). Протягом 9 місяців 2021 року — 52 звернення громадян (33 заяви, 19 скарг);
— у Вінницькій області — 36 звернень громадян (30 заяв, 6 скарг). Протягом  9 місяців 2021 року — 77 звернень громадян (66 заяв, 11 скарг);
у Житомирській області —  46 звернень громадян (30 заяв, 16 скарг). Протягом 9 місяців 2021 року — 126 звернень громадян (70 заяв, 55 скарг, 1 пропозиція).
 
До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2022 року надійшло 1 повторне звернення з питань організації роботи нотаріату у Вінницькій області, за аналогічний період 2021 року — 10 повторних звернень (у Хмельницькій області — 2, у Вінницькій області — 1, у Житомирській області — 7).  
 
За результатами розгляду звернень громадян цієї категорії у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2022 року обґрунтованими звернення не визнавались. За аналогічний період 2021 року обґрунтованими було визнано 3 звернення (у Вінницькій області — 2, у Житомирській області — 1). 
 
Загалом, авторами звернень порушуються питання щодо роз’яснення спадкового законодавства, правильності та законності вчинення нотаріусами нотаріальних дій (оформлення заповітів, оформлення спадщини, оформлення права власності, переоформлення майна), повернення документів, які були подані для вступу у спадщину, отримання письмової відмови у видачі сертифікату на земельний пай, правового забезпечення, захисту та поновлення прав і свобод людини, передачі спадкової справи за територіальністю, організації порядку роботи ДНК, неможливості вчинення реєстраційних дій, посвідчення правочинів, видачі свідоцтва про право власності на спадщину, отримання копій документів по спадковій справі, надання відмови державних та/або приватних нотаріусів у вчиненні нотаріальних дій, роз'яснень законодавства тощо.
 
При розгляді звернень, громадянам роз’яснюється їх конституційне право на звернення до суду. Спеціалістами Управління нотаріату вживаються всі можливі заходи щодо усунення виявлених недоліків та поновлення прав і законних інтересів заявників в порядку, передбаченому чинним законодавством, та за результатами розгляду звернень вчасно надаються змістовні, повні та вичерпні відповіді, в тому числі роз’яснення.
 
Протягом 9 місяців 2022 року з питань діяльності відділів державної реєстрації актів цивільного стану надійшло 84 звернення, а за аналогічний період 2021 року — 118 звернень. 
 
Питання, з якими звернулися громадяни, стосувалися порядку укладення та розірвання шлюбу, видачі свідоцтв про народження, смерть, шлюб, розірвання шлюбу, внесення змін до актових записів, встановлення родинних зв'язків, зміни правового статусу та правовідносин, надання інформації щодо актових записів, відмови у реєстрації шлюбу, неотримання коштів та послуги “єМалятко”, сприяння реєстрації народження дитини, видачі дублікатів актових записів, функціонування мобільного застосунку “Дія”, отримання інформації щодо книг державної реєстрації актів цивільного стану, виключення запису про батька дитини з актового запису, виправлення помилки та оформлення витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, правомірності дій посадових осіб органів ДРАЦС тощо.
 
З питань державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань протягом 9 місяців 2022 року надійшло 1 звернення у межах Вінницької області. За аналогічний період 2021 року — 8 звернень. 
 
З питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно до міжрегіонального управління юстиції за звітний період 2022 року надійшло 28 звернень громадян, що на 51 звернення менше, ніж за аналогічний період 2021 року (79 звернень). 
 
Питання, з якими звертались громадяни, стосувалися вчинення реєстраційних дій, закриття ФОП, неправомірного внесення даних до реєстру власників нерухомого майна, отримання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, повернення сплачених коштів за реєстрацію права власності, порядку вирішення спірних земельних питань, повернення помилково перерахованих коштів, скасування запису про державну реєстрацію права власності, надання інформації про договір оренди земельної ділянки тощо.
 
До Управління персоналу протягом 9 місяців 2022 року надійшло 2 звернення у межах Хмельницької області, як і за аналогічний період 2021 року.    З інших питань до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2022 року надійшло 13 звернень громадян, що на 30 звернень менше, ніж за аналогічний період 2021 року —  43 звернення. 
 
Питання, стосовно яких надходили звернення громадян, стосувалися: застосування норм законодавства; порядку оформлення реєстрації місця проживання у квартирі, яка придбана у іпотечний кредит;  реєстрації місця проживання, терміну зберігання відомостей на одержання пенсії, отримання довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії, правового регулювання перетину державного кордону, надання правової допомоги тощо.
       
З питань роз’яснення законодавства  протягом 9 місяців 2022 року надійшло 1 звернення у межах Хмельницької області, за звітний період 2021 року – 18 звернень. 
 
У Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за наслідками розгляду звернень громадян протягом 9 місяців 2022 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року:
— взято до відома – 152 звернення (у 2021 році – 118);
— перебуває на розгляді — 181 звернення (у 2021 році – 309);
— направлено за належністю — 19 звернень (у 2021 році – 43);
— вирішено позитивно —  12 звернень (у 2021 році – 8);
— надано роз'яснень на 2168 звернень (у 2021 році — 2516).   
 
Крім того, протягом 9 місяців 2022 року до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) надійшло 16 колективних звернень, за аналогічний період 2021 року — 18 звернень. 
 
За звітний період надійшло 100 звернень від ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту, постраждалих від аварії на ЧАЕС, за аналогічний період 2021 року – 207 звернень.
 
Слід зазначити, що протягом звітного періоду у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) відсутні випадки розгляду звернень громадян з порушенням термінів. До дисциплінарної відповідальності за порушення вимог Закону України “Про звернення громадян” посадові особи управління не притягувалися.
     
Питання розгляду звернень громадян перебуває на постійному контролі у керівництва Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), заступників начальника міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), начальників його структурних підрозділів, відділу організаційної роботи, документування та контролю та секторів документування у Вінницькій та Житомирській областях.