Інформація для громадян

Запитуєте - відповідаємо!

Запитуєте - відповідаємо!
До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) звернулася громадянка, яка є внутрішньо переміщеною особою з питанням як вона може зареєструвати право власності на квартиру, що знаходиться у місті Херсон, а також як змінити адресу приватного підприємства, керівником якого вона є (інформація станом на 26.10.2022 р.)    
 
Відповідь. У зв’язку із воєнним станом на території України та її частковою окупацією владою постійно вживаються заходи спрямовані на захист майнових прав громадян України.
 
Питання проведення державної реєстрації врегульовано, зокрема, наказом Міністерства юстиції від 30.08.2022 за № 3642/5 «Про внесення змін до наказів Міністерства юстиції України від 28 березня 2016 року № 898/5 та від 25 листопада 2016 року № 3359/5».
 
Так, даним Наказом передбачено, що в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування:
1) державна реєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно, місцезнаходженням якого є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, проводиться незалежно від місцезнаходження такого майна;
2) державна реєстрація юридичної особи та громадського формування, місцезнаходженням яких є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, проводиться незалежно від місцезнаходження такої юридичної особи та громадського формування.
 
Отже, надаючи можливість звернутися до будь-якого державного реєстратора чи нотаріуса в межах України, держава здійснює дії для реалізації прав громадян на нерухомість та бізнес, що знаходяться не лише на тимчасово окупованих територіях України, а й та тих, що найбільше піддаються масованим обстрілам.
 
Проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Перелік документів, що можуть бути підставою для проведення державної реєстрації визначено, зокрема статтею 27 вказаного Закону (наприклад, договір, свідоцтво про право власності, свідоцтв про спадщину) та нормами Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (зі змінами).
 
Щодо зміни адреси юридичної особи, то положення частини 4 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», що для такої державної реєстрації подаються:
- заява про державну реєстрацію змін до відомостей (Форма 2 відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5 (зі змінами);
- документ про сплату адміністративного збору (станом на 2022 рік 740 грн. за проведення державної реєстрації протягом 24 годин);
- установчий документ юридичної особи в новій редакції (якщо відповідні відомості містяться в ньому).
 
Документи оформлюються із врахуванням вимог статті 15 Закону та подаються безпосередньо керівником або уповноваженою особою відповідно до статті 14 Закону.